του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr
Μετά τον αγροτουρισμό, το θρησκευτικό και τον εναλλακτικό τουρισμό, ο καλλιτεχνικός τουρισμός αρχίζει να κάνει τα πρώτα του οργανωμένα βήματα στη Βόρεια Ελλάδα. Το συγκεκριμένο είδος αναπτύσσεται, με επιτυχία, εδώ και χρόνια σε χώρες του εξωτερικού και από το καλοκαίρι έχει μεταφερθεί και στην ελληνική πραγματικότητα.
Η «Art on the Road», η πρώτη εταιρεία καλλιτεχνικού τουρισμού στην Ελλάδα, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, προσφέρει οικονομικές ευκαιρίες ταξιδιών, εκτός και εντός της χώρας, με αφορμή κάποιο καλλιτεχνικό γεγονός, όπως οι συναυλίες γνωστών τραγουδιστών.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται στο χώρο από το Σεπτέμβριο του 2010, με τη διοργάνωση εκδρομής στο Βελιγράδι για τη συναυλία των Guns n' Roses. Η συμμετοχή ανήλθε στα 90 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων μεταφοράς με λεωφορείο και του εισιτηρίου, ενώ εκτός από Θεσσαλονικείς προσέλκυσε και ενδιαφερόμενους από διάφορα μέρη της χώρας, όπως Αθήνα, Τρίκαλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα.
Όπως εξηγεί στη Voria.gr η υπεύθυνη της εταιρείας, Δήμητρα Παπαδοπούλου, το γεγονός ότι η πλειοψηφία των συναυλιών γίνεται στην Αθήνα, τα έξοδα μεταφοράς και διαμονής σε συνδυασμό με το υψηλό εισιτήριο λειτουργούν αποτρεπτικά για το κοινό. Όπως τονίζει η κ. Παπαδοπούλου, το κόστος διοργάνωσης συναυλιών στη χώρας μας είναι υψηλό εξαιτίας της φορολογίας με αποτέλεσμα αυτό να φτάνει μέχρι τον θεατή, ο οποίος καλείται να «χρυσοπληρώσει» το εισιτήριο, ενώ για την ίδια συναυλία στο εξωτερικό τα έξοδα είναι λιγότερα.
«Η φορολογία και οι επιπρόσθετοι φόροι των εισιτηρίων συναυλιών καλλιτεχνών παγκοσμίου βεληνεκούς, στην Ελλάδα, είναι υψηλότερη απ' αυτές σε άλλες χώρες. Στην Ελλάδα ο διοργανωτής καλείται να πληρώσει 23% σε ΦΠΑ, 5% για τον ειδικό χώρο στον οποίο θα γίνει η συναυλία, 30% σαν φορολογία διοργάνωσης, δημοτικά τέλη και ένα 7% στην ΑΕΠΙ. Το αντίστοιχο ποσό που καλείται να πληρώσει ένας διοργανωτής στο εξωτερικό είναι λιγότερο. Για παράδειγμα στη Σερβία φτάνει συνολικά το 8%» αναφέρει η κ. Παπαδοπούλου.
Τα πακέτα της «Art on the Road» περιλαμβάνουν τα έξοδα μεταφοράς, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και το εισιτήριο της συναυλίας, ενώ οι τιμές τους ανάλογα με τον προορισμό μπορεί να φτάνουν και τα 300 ευρώ.
Σύμφωνα με την ίδια, η ανταπόκριση του κόσμου είναι θετική καθώς ήδη έχουν περισσότερες από 150 συμμετοχές από όλη την Ελλάδα για την επόμενη διοργάνωση στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, στις 13 Απριλίου. Εκεί θα πραγματοποιηθεί η τελευταία περιοδεία του Roger Waters, του θρυλικού μέλους των Pink Floyd, και θα παρουσιαστεί το «The Wall», 30 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του. Η εκδρομή θα γίνει οδικώς, με κόστος 200 ευρώ, στα οποία θα περιλαμβάνονται τα έξοδα μεταφοράς, μία διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο, το εισιτήριο της συναυλίας, καθώς και ξενάγηση για όσους το επιθυμούν.
Προορισμός καλλιτεχνικού τουρισμού
Στόχος της ομάδας είναι η δημιουργία ενός αντίστροφου ρεύματος καλλιτεχνικού τουρισμού, κυρίως προς τη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, οι υπεύθυνοι της εταιρείας επιθυμούν να επεκτείνουν τις προσφορές τους εκτός από συναυλίες και για άλλα πολιτιστικά δρώμενα, όπως θεατρικές παραστάσεις και εικαστικές εκθέσεις.
«Για μας κυρίως πρόκειται για ένα πολιτιστικό στοίχημα, καθώς στόχος μας είναι, ο καλλιτεχνικός τουρισμός να πάρει οργανωμένη μορφή και να επεκταθεί σε όλες τις μορφές τέχνης, εντός και εκτός συνόρων» δηλώνει η κ. Παπαδοπούλου.
Όπως σημείωσε το επόμενο διάστημα η εταιρεία θα οργανώσει εκδρομές για τις θεατρικές παραστάσεις της Επιδαύρου και για τη Θεσσαλονίκη, όπου καθημερινά γίνονται πολλά μουσικά, θεατρικά και εικαστικά δρώμενα.
«Ήδη, γίνονται οι επαφές, ώστε να δημιουργήσουμε ένα αντίστοιχο ρεύμα εδώ, όπου άνθρωποι από το εξωτερικό θα έρχονται στη Θεσσαλονίκη και θα παρακολουθούν τα καλλιτεχνικά της δρώμενα» τόνισε η κ. Παπαδοπούλου.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου τουριστικών πρακτόρων Μακεδονίας – Θράκης, κ. Μιχάλης Πεζίκογλου τονίζει ότι η Θεσσαλονίκη πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να γίνει καλλιτεχνικός προορισμός όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και των Βαλκανίων.
«Η πόλη μας έχει όλες τις προϋποθέσεις για να γίνει καλλιτεχνικός προορισμός, αλλά είμαστε πολύ πίσω σ' αυτό το θέμα ακόμη. Σκεφτείτε ότι σήμερα στη χώρα μας όλα τα πολιτιστικά δρώμενα γίνονται στην Αθήνα και πολλοί Θεσσαλονικείς κατεβαίνουν στην πρωτεύουσα μόνο για να δουν παραστάσεις. Θα μπορούσε να γίνει το ίδιο για τη Θεσσαλονίκη» αναφέρει ο κ. Πεζίκογλου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, για να γίνει η Θεσσαλονίκη ένας εναλλακτικός τουριστικός προορισμός χρειάζεται η υποστήριξη όλων των φορέων της πόλης και η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών.
«Για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να βοηθήσουν όλοι οι φορείς της πόλης, από την Περιφέρεια μέχρι τα ΜΜΕ. Η Περιφέρεια θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες όπως η χρηματοδότηση των μετακινήσεων ή τη διοργάνωση κάποιου πολιτιστικού δρώμενου», συνεχίζει ο κ. Πεζίκογλου και καταλήγει εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η Θεσσαλονίκη διαθέτει τους απαραίτητους χώρους για ένα τέτοιο εγχείρημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου