Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Ζεσταίνουν τις μηχανές τους για τη Θεσσαλονίκη τα αμερικάνικα κρουαζιερόπλοια


Picture 0 for Ζεσταίνουν τις μηχανές τους για τη Θεσσαλονίκη τα αμερικάνικα κρουαζιερόπλοια


Εταιρείες διοργάνωσης κρουαζιέρας από τις ΗΠΑ ενδιαφέρονται να πιάσουν λιμάνι στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια αν και η πόλη αραμένει εν πολλοίς άγνωστος προορισμός για τους αμερικανούς


Ακρόπολη, Χανιά και Κέρκυρα, είναι το τρίπολο στο οποίο εξαντλείται, εν πολλοίς, η γνώση της πλειονότητας των Αμερικανών ταξιδευτών, όταν καλούνται να απαντήσουν τι σημαίνει για αυτούς ο προορισμός Ελλάδα. Η πικρή αυτή διαπίστωση διατυπώνεται από την κ. Βασιλική Σκάγια, του ταξιδιωτικού γραφείου Day Rise και μέλους του Δ.Σ. του Συνδέσμου των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA), η οποία συμμετείχε στην προ ημερών διεθνή έκθεση κρουαζιέρας στο Μαϊάμι.


«Η Θεσσαλονίκη; Ποια Θεσσαλονίκη; Δεν τη γνωρίζει κανείς. Πρέπει να κάνουμε μεγάλη προσπάθεια να βάλουμε την πόλη στο χάρτη», τονίζει η διευθύνουσα σύμβουλος του Day Rise, χαρακτηρίζοντας πάντως ως πολύ θετικό βήμα την παρουσία του ελληνικού περιπτέρου στην έκθεση.

«Έγινε για πρώτη φορά μια συντονισμένη απόπειρα και πήγε πάρα πολύ καλά», σημείωσε στη Voria.gr η κ. Σκάγια, αλλά έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως τα πρώτα αποτελέσματα θα πρέπει να τα αναμένουμε από το 2013. «Στον τομέα της κρουαζιέρας ο προγραμματισμός των εταιρειών που τις οργανώνουν, είναι τουλάχιστον διετής. Κάτι που σημαίνει πως οι επαφές που έγιναν στο Μαϊάμι την προηγούμενη εβδομάδα δεν θα αποδώσουν του χρόνου, αλλά από την επόμενη χρονιά», εξήγησε χαρακτηριστικά.

Ο «σπόρος», πάντως, έπεσε και φαίνεται ότι βρήκε γόνιμο έδαφος, αφού οι συζητήσεις που έγιναν με πολλές εταιρείες διοργάνωσης κρουαζιέρας όπως οι MSC, Costa, Royal Caribbean και άλλες, είναι σε καλό δρόμο και εκτός απροόπτου θα οδηγήσουν σε συμφωνίες. «Η επικοινωνία κι ενδεχομένως κάποιες νέες συναντήσεις θα συνεχιστούν και στο επόμενο διάστημα, με προοπτική, αν όλα πάνε καλά, εντός του 2011 να φθάσουμε να υπογράψουμε και τις σχετικές συμφωνίες», ανέφερε η κ. Σκάγια, όσον αφορά στις συζητήσεις που είχε η ίδια στο Μαϊάμι.

Πόσο σημαντική μπορεί να αποβεί μια τέτοια εξέλιξη για την πόλη της Θεσσαλονίκης; «Κάθε ένα από αυτά τα πλοία κουβαλούν κατ’ ελάχιστο 3.000 – 4.000 επιβάτες. Σκεφτείτε να βγαίνουν κάθε εβδομάδα 4.000 τουρίστες στο κέντρο της πόλης, διότι το λιμάνι μας είναι σε στρατηγικό σημείο, και να ενισχύουν την κατανάλωση στα καταστήματα», σημείωσε η κ. Σκάγια. Για να καταστήσει, μάλιστα, ακόμη πιο εύγλωττο το όφελος που μπορεί να προκύψει για την πόλη από την ιστορία της κρουαζιέρας θύμισε πως μόνο από μία εταιρεία, με 6μηνο θερινό πρόγραμμα, στην Κέρκυρα αποβιβάζονται περί τους 240.000 τουρίστες. Πόσο, μάλλον, αν υπάρξουν συμφωνίες με περισσότερες της μιας εταιρείες.

Το περιβάλλον, ωστόσο, είναι άκρως ανταγωνιστικό στον τομέα της κρουαζιέρας κι αυτό διαφάνηκε και κατά τη διάρκεια της έκθεσης στην Καλιφόρνια, καθώς ακόμη και μέσα στις τάξεις της ελληνικής συμμετοχής (ήταν με ενιαίο περίπτερο) το κάθε λιμάνι – δυνάμει προορισμός κρουαζιέρας- δρούσε αυτόνομα, προσπαθώντας να αποσπάσει για λογαριασμό του τη σύναψη κάποιας συμφωνίας συνεργασίας.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου