Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Σας ευχαριστώ κ. Χριστιανόπουλε.


Ανεξάρτητος, διαφορετικός, αυθάδης, σταθερός, αντισυμβατικός, μόνος απέναντι σε όλους τους συντεταγμένους με τα πρέπει. Με έναν τρόπο ζωής ιδιαίτερο και με τα κότσια να ζήσει βροντερά, τη ζωή αυτή, στο στενό πλαίσιο μιας πόλης μεγάλης -επειδή την λάτρεψε-, αλλά και τόσο μικρής που απομυθοποιεί εύκολα.
Μόνος απέναντι σε μυαλά κλειστά, συμβιβασμένα και υποκριτικά. Να «φωνάζει» με τον τρόπο του χρόνια τώρα.
«Είμαι απαρηγόρητος. Τίποτα δεν σώζει την Ελλάδα. Τίποτα». Είπε, φώναξε και –τι κρίμα, τι άδικο- κάποιοι έμειναν να σχολιάζουν τον τόνο της φωνής. Το ιδιαίτερο του λόγου του.
Ο Ντίνος Χριστιανόπουλος ήταν εκεί, δίπλα μου, στο παραθύρι. Αφορμή για την πρόσκληση, η άρνησή του να παραλάβει το μεγάλο βραβείο του Υπουργείου Πολιτισμού, για το σύνολο του έργου του.
«Εγώ είμαι συνεπής, εσείς δεν είστε ενήμερη» με μάλωσε θυμωμένος που δεν

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Πουλάει ελληνικό ελαιόλαδο με τιμή 82 Ευρώ το κιλό!!!

Κι ενώ στη Λέσβο βουλιάζουμε στη μιζέρια και ….πάντα λέμε φταίνε οι άλλοι… αξίζει να δούμε ένα παράδειγμα για το ελαιόλαδο….

Ο Ελληνας που έβαλε το ελαιόλαδο στις βιτρίνες του «Harrods»

Με πτυχίο Νομικής και προϋπηρεσία σε διαφημιστική ως copywriter, ο Γιώργος Κολιόπουλος έγινε ο επιχειρηματίας που είδε το ελληνικό λάδι ως τον «υγρό χρυσό» και εισέβαλε στις αγορές του Χονγκ Κονγκ, της Σιγκαπούρης, του Αμπου Ντάμπι, αλλά και στις πανάκριβες βιτρίνες του λονδρέζικου πολυκαταστήματος «Harrods».
Το «λ» ή «Lambda», όπως ονομάζεται το ελαιόλαδο πολυτελείας, πήρε το όνομά του από το αρχικό γράμμα της λέξης «λάδι» και τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε ένα πανίσχυρο brand name, γεγονός που οφείλεται στην προσπάθεια του κ. Κολιόπουλου να δημιουργήσει ένα προϊόν πολυτελείας σε πανάκριβο gift box, το οποίο θα απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό. Ο ίδιος, ο οποίος δεν έχει βγει ποτέ στο εξωτερικό, κατάφερε μέσω του laptop του να διαδώσει το ελληνικό ελαιόλαδο στις διεθνείς αγορές και να κυριαρχήσει στις βιτρίνες του «Harrods».

Λάδι πολυτελείας

Το πρώτα πράγματα που τραβάνε την προσοχή στο «λ» είναι το

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

ΑΠΟΙΚΙΑ: Παίρνουν τα κοιτάσματα με ένα απλό άρθρο στην δανειακή σύμβαση!


Υποθήκευση του συνόλου των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της Ελλάδας, θα περιλαμβάνει η δανειακή σύμβαση με επέκταση του επαίσχυντου άρθρου 13 του Κειμένου Συμπερασμάτων της Συνόδου Κορυφής της 27ης Οκτωβρίου ή περίληψη επιπλέον ειδικού άρθρου με το οποίο θα εκχωρούνται απ’ευθείας στους ξένους δανειστές τα έσοδα της χώρας από τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
Για την ακρίβεια αυτή την στιγμή η διαπραγμάτευση δεν είναι για τον αν τα χρήματα θα πηγαίνουν απ’ευθείας σε ένα ταμείο το οποίο θα αποπληρώνει τα δάνεια, αλλά αν θα συμβεί αυτό (το οποίο οι κυβερνώντες θεωρούν «θετική λύση» ή αν θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων απ’ευθείας οι δανειστές!
Αυτό σημαίνει ότι θα κοστολογούν με ένα συγκεκριμένο κόστος παραγωγής το

Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2012

Όρος επιβίωσης η συλλογική αξιοπρέπεια


Χρήστος Γιανναράς
H περίπτωση του Γεώργιου Aνδρέα Παπανδρέου, πρωθυπουργού της Eλλάδας από 6.10.2009 έως 11.11.2011, προσφέρεται οπωσδήποτε για ανθρωπολογική μελέτη, κυρίως για τα εντυπωσιακά συμπτώματα υπεραναπλήρωσης μειονεξίας και απώλειας επαφής με την πραγματικότητα.
Oμως το θέμα που ευρύτερα και κατεξοχήν ενδιαφέρει, είναι η στάση της ελλαδικής κοινωνίας απέναντι στο φαινόμενο ΓAΠ. Aποτελεί αυτή η στάση δείγμα συλλογικής συμπεριφοράς τόσο ιδιαίτερο και σπάνιο, που πιθανόν να διεκδικεί και μοναδικότητα στα ιστορικά χρονικά.
Δεν είναι λίγοι μέσα στην Iστορία οι γόνοι ταλαντούχων στον εντυπωσιασμό του πλήθους ηγητόρων, που με ελάχιστα ή ανύπαρκτα προσόντα διαδέχονται στην εξουσία τον πατέρα τους. Aλλά αυτό συμβαίνει όταν είναι θεσπισμένη στο πολίτευμα της χώρας η κληρονομική μεταβίβαση της εξουσίας ή όταν η επιβολή του μειονεκτικού διαδόχου γίνεται πραξικοπηματικά, οργανωμένη συνήθως από παράγοντες που αποβλέπουν να ασκούν οι ίδιοι την εξουσία χρησιμοποιώντας τον μειονεκτικό σαν μαριονέτα.
Όμως τον ΓAΠ τον εξέλεξε αρχηγό του κόμματός του η «λαϊκή βάση» και πρωθυπουργό η σαφής πλειοψηφία του εκλογικού σώματος. Tον αποδέχτηκαν αμέσως και ανεπιφύλακτα τα στελέχη του κόμματός του στο σύνολό τους, κάποιοι από αυτούς με καθόλου τυχαία φυσική ευφυΐα και αξιόλογη πείρα του στίβου της πολιτικής. Σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα τον χειροκροτούσε, όρθια μπροστά στα έδρανα, άπειρες φορές μέσα σε δύο χρόνια, ωσάν να ήταν ο Bενιζέλος που γύριζε από την υπογραφή της Συνθήκης των Σεβρών. Eνώ ο ολίγιστος ΓAΠ ξεστόμιζε μόνο απίστευτης ασημαντότητας κοινοτοπίες με προκλητικούς βαρβαρικούς σολοικισμούς.
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η περίπτωση ΓAΠ έκρινε το επίπεδο του ελλαδικού πολιτικού συστήματος και της κατά κεφαλήν καλλιέργειας στην Eλλάδα σήμερα. Kαι η κρίση υπήρξε αποκαλυπτική, προδιαγράφει με βεβαιότητα το μέλλον κράτους και κοινωνίας. Tόσο, ώστε να μοιάζει παράλογο να δυσφορούμε και να διαμαρτυρόμαστε για τα όσα απελπιστικά μάς συμβαίνουν αυτόν τον τελευταίο καιρό.
Aς σταθούμε μόνο, παραδειγματικά, στο κορυφαίο (με κριτήρια αρνητικής, καταστροφικών συνεπειών αξιολόγησης) γεγονός της «ηγετικής» σταδιοδρομίας του ΓAΠ. Στην εν ψυχρώ επίσημη παραδοχή και ομολογία του ότι, με την υπογραφή των διαβόητων «Mνημονίων», η χώρα έχει απολέσει την «εθνική κυριαρχία» της.
H υπογραφή των «Mνημονίων» δεν ήταν μια αναπότρεπτη «μοίρα». Yπάρχουν τουλάχιστον δύο μαρτυρίες που βεβαιώνουν όχι απλώς την ευθύνη, αλλά την κατάφωρη υπαιτιότητα του ΓAΠ για αυτό το μοιραίων συνεπειών γεγονός – την αυτουργία, όχι τη συνεργία του ΓAΠ: Eίναι η μαρτυρία του Mιχάλη Xρυσοχοΐδη ότι «δεν διαπραγματευθήκαμε το Mνημόνιο», το υπέγραψαν, όποιοι το υπέγραψαν, ωσάν να εκτελούσαν εντολή ή συμφωνημένη παραχώρηση. Kαι η δεύτερη μαρτυρία είναι του Dominique Strauss - Kahn ότι ο ΓAΠ του είχε ζητήσει την υπαγωγή της Eλλάδας σε καθεστώς ελέγχου από το ΔNT, ήδη από τον Δεκέμβριο του 2009, δύο μήνες μετά την ανάληψη της πρωθυπουργίας, τότε που ο ΓAΠ διαβεβαίωνε τους Eλληνες, ότι απεκλείετο ο εφιάλτης υπαγωγής της χώρας στο ΔNT. Mετά τη δήλωση του D. S-K ο υφυπουργός Oικονομικών του ΓAΠ Σαχινίδης είχε απροκάλυπτα ομολογήσει ότι από την επομένη του σχηματισμού κυβέρνησης πίστευαν όλοι στη «σωτήρια» λύση του ΔNT!
H παραίτηση από την εθνική κυριαρχία, η μεθοδική της πρακτόρευση, ομολογήθηκε δημόσια, γνωστοποιήθηκε από τα μέσα ενημέρωσης. Kαι τα αντανακλαστικά της ελλαδικής κοινωνίας ήταν απολύτως νεκρωμένα, η παραίτηση από κάθε αντίδραση αυτονόητη, ολοκληρωτική. Tο κοινοβούλιο («σύμβολο» και «προπύργιο» της δημοκρατίας!) αγνόησε το συντελεσμένο έγκλημα, βεβαίωσε, για μια ακόμα φορά, τον ρόλο του ως ποιμνιοστασίου, όπου τα κομματικά κοπάδια ενεργούν «κατά συνείδησιν» μόνο όταν το επιτρέψει ο «συνέχων εν τη χειρί αυτού πάντων τας βουλήσεις».
Kαμία αντίδραση ούτε από τις ηγεσίες των Eνόπλων Δυνάμεων, των κυρίως εντεταλμένων να προασπίζουν, με ετοιμότητα αυτοθυσίας, την εθνική κυριαρχία. Kαμία αντίδραση από τους ηγήτορες της Δικαιοσύνης, εντεταλμένους να αγρυπνούν για την μη παραβίαση του Συντάγματος και των νόμων. Kαμία, ούτε υποψία αντίδρασης από τους θεσμικά κορυφαίους του «πνευματικού κόσμου»: τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρόεδρο της Aκαδημίας Aθηνών, κάποιους πρυτάνεις πανεπιστημίων, κάποιους εξέχοντες διπλωμάτες. Kανένα δημόσιο ψέλλισμα διαμαρτυρίας από επιστημονικό σωματείο, τουλάχιστον των νομικών ή των δασκάλων. Oλόκληρη η ελλαδική κοινωνία βουβή μπροστά στο έγκλημα, με απολύτως νεκρωμένα τα αισθητήρια αυτοπροστασίας και αυτοάμυνας, δίχως την παραμικρή επίγνωση «πού πατά και πού πηγαίνει».
Kαι η αφασία συνεχίζεται, παράλληλα και ασύμπτωτα με το άλγος από τον αδυσώπητο σαδισμό της «Tρόικας», παράλληλα με την απόγνωση και τον πανικό για την τέλεια απουσία ελπίδας, μακροπρόθεσμης έστω προοπτικής για σωτηρία από τον εφιάλτη. Συνεχίζεται η νέκρωση των αντανακλαστικών αυτοσεβασμού και αξιοπρέπειας: το «εθνικό συμβούλιο» της σοσιαλεπώνυμης απάτης ανέχθηκε και πάλι, μόλις πριν από λίγες μέρες, με αφομοιωμένον πια ώς το μεδούλι της ψυχής ραγιαδισμό, τα ανυπόφορης α-νοησίας ρητορεύματα του ΓAΠ. Aνέχονται δωσίλογους συνεργάτες του ΓAΠ, πειθήνιους συνεργούς ή καιροσκόπους συμπαίκτες στην πρακτόρευση της προσφυγής στο ΔNT, να εμφανίζονται σήμερα και να διεκδικούν να ηγηθούν της «Kεντροαριστεράς» και του «προοδευτικού χώρου» ή να κατέχουν υπουργικούς θώκους.
Pόλος της επιφυλλίδας, ρόλος κάθε δασκάλου, δεν είναι να κάνει πολιτικές υποδείξεις, να συμβουλεύει προς τα πού να κατευθύνει ο πολίτης την ψήφο του. Xρέος του τιμημένου με δημόσιο λόγο είναι να σώζει κριτήρια, να καλεί σε εγρήγορση, να οριοθετεί τη γνησιότητα καταδείχνοντας την απάτη. Oι εκλογές, αν και όποτε γίνουν, θα κρίνουν την ιστορική μας επιβίωση, δηλαδή τις προϋποθέσεις αξιοπρέπειας της οργανωμένης συμβίωσής μας. Nα θυμηθούμε λοιπόν ότι:
Δεν επιβιώνει συλλογικότητα παραιτημένη ή αδιάφορη για την αξιοπρέπεια. Δεν θα επιβιώσουμε αν δεν αποβάλλουμε από τον δημόσιο βίο αμετάκλητα όχι μόνο όσους συνέπραξαν με τον ΓAΠ στην εκχώρηση της εθνικής κυριαρχίας, αλλά και όσους ανέχθηκαν να συνυπάρχουν στο ίδιο κόμμα με τους αυτουργούς της εξευτελιστικής μας ατίμωσης.

Take Refuge: Humanity’s Struggle With Nature - LightBox

Take Refuge: Humanity’s Struggle With Nature - LightBox

TIME Magazine's Best Pictures of the Week, January 13 – January 20 - LightBox

TIME Magazine's Best Pictures of the Week, January 13 – January 20 - LightBox

To PSI ως αντι-1821

Η αυτοκατάλυση του ελληνικού κράτους και οι αυταπάτες Σαμαρά
TΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Πολύ ενδιαφέρουσες, αν και ανεπαρκείς, οι απόψεις των κ. Προβόπουλου, Σημίτη και Ράιχενμπαχ για το μνημόνιο και την πορεία που μπήκε η χώρα τον Μάιο του 2010. Σημασία όμως δεν έχει να αναλύουμε μόνο εκ των υστέρων τις καταστροφές, άλλο Επιμηθέας, άλλο Προμηθέας. Όλοι ανεξαιρέτως οι Έλληνες, πολύ περισσότερο όσοι παίζουν ή έπαιξαν δημόσιο ρόλο, πρέπει να πουν εδώ και τώρα τι πρέπει να γίνει. Η Ελλάδα είναι μπροστά σε ένα πακέτο (PSI, νέο μνημόνιο, νέα δανειακή, ευρωπαϊκές ρυθμίσεις, εμπάργκο Ιράν), πολύ χειρότερο από το μνημόνιο του 2010, που δεν απειλεί μόνο την ευημερία της, αλλά την ίδια την ύπαρξή της ως συγκροτημένου κράτους. Πείτε καθαρά, κ. Προβόπουλε και κ. Σημίτη, και όλοι οι άλλοι, τι πρέπει να γίνει, γιατί η χώρα μπαίνει σε δρόμο χωρίς επιστροφή. Τώρα είναι η στιγμή, τώρα σας περιμένει η Ιστορία κι από αυτό θα σας κρίνει. Στην κορύφωσή της φτάνει τώρα η πρώτη φάση της ελληνικής τραγωδίας και, αν ολοκληρωθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα, η αληθινή καταστροφή θα ακολουθήσει σύντομα. Τα όργανα ήδη άρχισαν. Από την αρχή της κρίσης, η επικοινωνιακή πολιτική είναι βασικό στοιχείο της χειραγώγησης της ελληνικής κοινωνίας, προκειμένου να δεχθεί πειθήνια την πορεία προς την αυτοκαταστροφή της. Οι κύκλοι καταστροφολογίας και ενθουσιασμού για τη δήθεν σωτηρία διαδέχονται ο ένας τον άλλο με μεγάλη ακρίβεια. Προτού πληροφορηθούμε καλά καλά το περιεχόμενο της συμφωνίας PSI+, την οποία προσεγγίζει η τρικομματική κυβέρνηση Παπαδήμου, άρχισαν οι

Η χρήση μαριχουάνας φέρνει ψυχωτικά συμπτώματα

larger text tool icon Η μαριχουάνα είναι πιθανό να οδηγήσει σε συμπτώματα ψύχωσης, αλλά δεν ευθύνεται για τη σταδιακή απώλεια της μνήμης, σύμφωνα με δύο νέες βρετανικές επιστημονικές έρευνες, που για μια ακόμη φορά εμφανίζουν μια μάλλον αμφιλεγόμενη εικόνα για το γνωστό "μαλακό" ναρκωτικό.




Η πρώτη μελέτη, με επικεφαλής τον ψυχοφαρμακολόγο Σάγκνικ Μπατατσάρια του Κολλεγίου King's College του Λονδίνου, η οποία δημοσιεύτηκε στο αμερικανικό ψυχιατρικό περιοδικό Archives of General Psychiatry, διαπίστωσε ότι η μαριχουάνα περιέχει δύο χημικές ουσίες που προκαλούν αντίθετα αποτελέσματα στον εγκέφαλο. Από τη μια, η τετραϋδροκανναβινόλη μπορεί να προκαλέσει την εμφάνιση συμπτωμάτων ψύχωσης σε υγιείς ή να επιδεινώσει ήδη προϋπάρχοντα τέτοιου είδους συμπτώματα σε ασθενείς. Από την άλλη, η μαριχουάνα περιέχει την κανναβιδιόλη που μπορεί να καταπολεμήσει τέτοια συμπτώματα.

Τα 10 κορυφαία «υποτιμημένα» – «υπερ-φαγητά»



mpizelia Έχετε ακούσει οτι τα μούρα acai, και macqui, καθώς και ενα φρούτο σχετικό με το μάνγκο (mangosteen) ,αλλά και πολλά άλλα τροπικά φρούτα έχουν χαρακτηριστεί ως «υπερ-φαγητά» λόγω της υψηλής αντιοξειδωτικής τους δράσης. Όμως δεν είναι απαραίτητο να επικεντρωθείτε αποκλειστικά σε δυσεύερετα φρούτα, που συχνά είναι και ακριβά, για να βελτιώσετε την υγεία σας.
Πολλά από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα παραμένουν στο κάτω συρτάρι του ψυγείου σας ή στο πίσω μέρος του ντουλαπιού σας. Ενημερωθείτε για αυτά τα «υποτιμημένα» τρόφιμα και συμπεριλάβετέ τα στα αγαπημέα σας πιάτα!

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2012

O μύθος του κόκκορα διαπραγματευτή



Κάποτε μια αλεπού, Νοέμβρη μήνα, έψαχνε να βρει κάτι να φάει. Ο δρόμος της την έφερε σε ένα κοτέτσι όπου ζούσαν ένας κόκορας με τις τέσσερεις κότες του. Μετά από αρκετές γυροβολιές βρήκε ένα μικρό άνοιγμα και τρύπωσε. Την ώρα που η αλεπού (Α) ήταν έτοιμη να αρπάξει μια κότα, εμφανίζεται μπρος της ο κόκορας (Κ) και με σταθερή φωνή της λέει.
Κ. Αλεπού, πριν φας την κότα μου θέλω να διαπραγματευτούμε.
Α. Τι λες ρε κόκορα, τρελάθηκες; Δεν είσαι σε θέση να διαπραγματευτείς. Μπορώ να φάω και τις κότες σου και σένα.
Κ. Πράγματι μπορεί να μας φας, αλλά αυτό θα έχει βαριές συνέπειες και για σένα.
Α. Μη μου λες (ειρωνικά), και γιατί παρακαλώ;
Κ. Αν μας φας, αύριο κιόλας θα μας έχεις χωνέψει. Από μεθαύριο θα ψάχνεις πάλι τι να φας και χειμώνα καιρό δύσκολα, αν όχι αδύνατο, να βρεις κάτι. Έχω να σου κάνω πρόταση που θα ωφελήσει και σένα κι εμάς.

ΚΑΝΤΑΦΙ ΚΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣ & ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ

Ναυάγιο PSI: το μη χείρον βέλτιστον


 Γράφει ο Γιάννης Βαρουφάκης
Όλοι αγωνιούν για το PSI+. Εύχονται να πάει καλά, να ανακουφιστεί έτσι το ελληνικό δημόσιο χρέος, να πάρουμε πάλι την «δόση» μας και τον Μάρτιο να κλείσει η νέα δανειακή σύμβαση με την τρόικα ώστε να «σωθεί» άλλη μια φορά η χώρα.

Στο προηγούμενο κείμενό μου , εξήγησα γιατί θεωρώ το PSI+ μια απάτη που απεγνωσμένα ψάχνει νομιμοποίηση. Εμμένω σε αυτά που έγραφα εκεί (τα οποία τα τελευταία εικοσιτετράωρα φαίνεται να........
έχουν επιβεβαιωθεί τις τελευταίες μέρες από τον διεθνή τύπο, βλ. εδώ και εδώ). Παρά την «συμφωνία» που μάλλον θα ανακοινωθεί (με φανφάρες πανομοιότυπες με εκείνες που ακολούθησαν τις καταστροφικές Συνόδους-Συμφωνίες της 21η Ιουλίου, της 26η Οκτωβρίου και της 9η Δεκεμβρίου), θα πρόκειται περί νεκρού γράμματος: Τις εβδομάδες που θα ακολουθήσουν θα ξετυλιχθεί ένα κρυφό, παρασκηνιακό δράμα καθώς η ΕΕ και το ΔΝΤ θα διεξάγει μια νέα σειρά διαπραγματεύσεων με τις σκιώδεις τράπεζες (τα hedge funds) τα οποία θα απαιτούν ίδια μεταχείριση των ελληνικών ομολόγων τους με τα ομόλογα που κρατά η ΕΚΤ, και η οποία απαιτεί την εξαίρεσή τους από οιοδήποτε κούρεμα. Εν κατακλείδι, το PSI+ είτε συμφωνηθεί είτε όχι δεν θα φέρει τις «ανάσες» που έχει ανάγκη το δημόσιο χρέος χωρίς να εμπλέξει όλη την Ευρώπη σε μια μεγάλη περιπέτεια που δεν αξίζει τον κόπο.

Σήμερα προχωρώ το επιχείρημα ένα βήμα παραπέρα:

Οι 10 τοπ κλάδοι, παγκοσμίως, που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας - Α' μέρος


Μίνα Μπαγιώτα



Ένα δημοσίευμα του CareerBuilder.com με τίτλο «Growing industries» ήταν η αφορμή για το συγκεκριμένο άρθρο. Σίγουρα το 2012 δεν είναι και η καλύτερη χρονιά για την Ελλάδα, την Ευρώπη και την Αμερική, που παρουσιάζουν πολύ υψηλή ανεργία και μικρούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αναμφισβήτητα, τα συναισθήματα που κυριαρχούν είναι απαισιοδοξία, ανασφάλεια και αβεβαιότητα. Αυτή όμως είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Υπάρχει και η άλλη πλευρά, που λέει ότι η παγκόσμια οικονομία βρέθηκε σε δεινή θέση ξανά στο παρελθόν, αλλά δεν καταστράφηκε ο κόσμος. Ταλαιπωρήθηκε αρχικά, αναθεώρησε τον τρόπο ζωής του, βρήκε τρόπους διαφυγής, δούλεψε σκληρά και επανήλθε δυναμικά. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλω να περάσω για τη νέα χρονιά. Αισιόδοξο και ρεαλιστικό. Δεν θα αρνηθώ ότι κάποιο κλάδοι καταρρέουν ανεπιστρεπτί όμως την ίδια στιγμή κάποιοι άλλοι αναπτύσσονται και κάποιοι καινούργιοι δημιουργούνται. Θα ξεκινήσω σήμερα με τους 10 τοπ κλάδους, παγκοσμίως, που αναμένεται σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών να παρουσιάσουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και να δώσουν λύση στο πρόβλημα της ανεργίας.
Την επόμενη εβδομάδα θα δώσω την εικόνα για την Ελλάδα, περιγράφοντας τους τομείς που σύμφωνα με τη μελέτη της McKinsey θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας το αμέσως επόμενο διάστημα.
Οι 10 τοπ κλάδοι που αναμένεται να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε παγκόσμιο επίπεδο είναι οι εξής:

Αποκατάσταση


Οι εξειδικευμένοι θεραπευτές, οι λογοθεραπευτές και οι φυσιοθεραπευτές που εργάζονται με ασθενείς που χρειάζονται αυτό το είδος της ιατρικής υποστήριξης φαίνεται ότι θα έχουν την πρωτοκαθεδρία από δω και στο εξής. Σε συνδυασμό με τους ασφαλιστές που προωθούν και προσφέρουν νέα προγράμματα υγείας, οι θεραπευτές των παραπάνω κατηγοριών θα καλύπτουν ανάγκες που δημιουργούνται συνεχώς σε ιατρεία, σχολεία, κέντρα αποκατάστασης, κ.α.

Διαδίκτυο και ιστοσελίδες


Οι γρήγοροι ρυθμοί ανάπτυξης στον τομέα της τεχνολογίας δημιουργούν συνεχώς ανάγκες πάνω στο κομμάτι αυτό. Οι άνθρωποι που εργάζονται πάνω στη δημιουργία, τη διατήρηση και τη δημοσίευση κειμένων ιστοσελίδων, καθώς και στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης προβλέπεται ότι θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες καριέρας το επόμενο διάστημα. Ήδη μία νέα ειδικότητα που κάνει θραύση στο εξωτερικό αυτό το διάστημα είναι ο social sitter (η ορολογία προκύπτει από τη baby sitter), o οποίος αναλαμβάνει να ενημερώνει και να τρέχει τους προσωπικούς λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, LinkedIn) ενός επαγγελματία όταν εκείνος δεν διαθέτει ελεύθερο χρόνο γι' αυτό. Αντίστοιχες θέσεις εργασίας θα υπάρχουν και σε όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις, μια που το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας.

Κατασκευή αυτοκινήτων


Μπορεί ο κλάδος του αυτοκινήτου να ήταν από τους πρώτους που βίωσε την κρίση και όλες οι γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες να προχώρησαν σε μαζικές απολύσεις, ωστόσο η ανάπτυξη του αναμένεται να συνεχιστεί όχι βέβαια με τους ίδιους ρυθμούς που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα.

Διαχείριση των αποβλήτων


Καθώς η ανακύκλωση μπαίνει στην καθημερινότητά μας και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί επιτακτική ανάγκη, οι κανονισμοί για την διαχείριση αποβλήτων γίνονται όλο και πιο αυστηροί. Αυτό σημαίνει ότι η συγκεκριμένη βιομηχανία θα παρουσιάσει μία ανάπτυξη και θα δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας. Οι εργαζόμενοι που ασχολούνται με οτιδήποτε αφορά στον τομέα αυτό, από τη συλλογή, την επεξεργασία και την περαιτέρω παρακολούθηση των σκουπιδιών, θα είναι περιζήτητοι. Επιπλέον, οι συνεχώς μεταβαλλόμενες πρακτικές αειφορίας και οι νέοι πιο οικολογικοί τρόποι για την αντιμετώπιση των αποβλήτων μπορεί να προσφέρουν μια δυναμική καριέρα με υψηλούς μισθούς στο επιστημονικό προσωπικό που δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό.

Αειφόρος ανάπτυξη και βιωσιμότητα


"Going green" είναι το μήνυμα της εποχής μας για όλους τους τομείς. Και όσοι το πήραν και αποφάσισαν να το αξιοποιήσουν και επαγγελματικά θα έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν και μία θέση εργασίας. Στις μέρες η βιωσιμότητα μίας εταιρίας συνδέεται άμεσα με την οικολογική πολιτική που ακολουθεί, προσπαθώντας να αποδείξει ότι λειτουργεί με βάση τους διεθνείς κανονισμούς.

Ξένες γλώσσες


Όσο η παγκόσμια αγορά επεκτείνεται, διερμηνείς, εκπαιδευτές και μεταφραστές, που συνδέονται με τον τομέα της γλώσσας έχουν σημαντικές ευκαιρίες απορρόφησης στην αγορά εργασίας. Ειδικότερα, οι μεταφραστές γλωσσών εκτός της Ευρώπης, όπως της κινεζική και της αραβικά γλώσσας δείχνει να είναι περιζήτητοι.

Υγειονομική περίθαλψη


Τα νέα δεδομένα όπως η αύξηση του προσδόκιμου ζωής και η γήρανση του πληθυσμού δημιουργούν νέες ανάγκες στην αγορά εργασίας. Οι νοσοκόμοι και οι νοσοκόμες, αλλά και όσοι μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες υγείας και βοήθεια στο σπίτι θεωρούνται απαραίτητοι για τους ηλικιωμένους που ζουν πλέον μόνοι τους και όχι με τα παιδιά τους.

Οφθαλμολογία


Ανάπτυξη και θέσεις εργασίας αναμένεται να παρουσιάσει στον κλάδο υγείας και ο τομέας της οφθαλμολογίας. Οι νέες τεχνολογίες που μπαίνουν σιγά σιγά στη ζωή όλων μας επιβαρύνουν τα μάτια μας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι αυξανόμενες απαιτήσεις των ασθενών που αναζητούν φροντίδα για τα μάτια τους να κάνει δημοφιλείς τους οφθαλμίατρους.

Λογιστική


Οι λογιστές ήταν, είναι και θα παραμείνουν ένα επάγγελμα με προοπτικές ακόμη και μέσα στην πιο βαθιά οικονομική κρίση. Όσο η φορολογία παραμένει οι λογιστές είναι απαραίτητοι τόσο για τους ιδιώτες όσο και για τις επιχειρήσεις.

Ασφάλεια


Την τελευταία δεκαετία όλο και περισσότερες επιχειρήσεις δίνουν βαρύτητα στην ασφάλεια και στις υπηρεσίες περιπόλου. Η ειδικότητα του φρουρού που εργάζεται μέσα και έξω από μια εταιρία προσπαθώντας να αποτρέψει δυσάρεστα περιστατικά θα συνεχίσει να παρουσιάζει ζήτηση.

πηγή

Ο Πεπόνης "καθίζει στο σκαμνί" τον Παπανδρέου για την ΕΛΣΤΑΤ.

|
Ο οικονομικός εισαγγελέας Γρηγόρης Πεπόνης διαβίβασε στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου τη δικογραφία...
 
Ο Πεπόνης καθίζει στο σκαμνί τον Παπανδρέου για την ΕΛΣΤΑΤ
για την υπόθεση της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ), που αφορά στην αλλοίωση των στοιχείων που οδήγησαν σε «φούσκωμα» του ελλείμματος του 2009, προκειμένου να διαβιβαστεί στη Βουλή για ενδεχόμενες ευθύνες του τέως πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου, του πρώην υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου  και μελών της κυβέρνησής του.

Η υπόθεση, για την οποία διενεργήθηκε προκαταρκτική εξέταση από τις 19 Σεπτεμβρίου 2011, αφορά σε καταγγελίες της καθηγήτριας Οικονομετρίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και πρώην μέλους της ΕΛΣΤΑΤ Ζωής Γεωργαντά για τεχνητή διόγκωση του αναθεωρημένου ελλείμματος του 2009.


Η καταγγέλλουσα υποστηρίζει ότι τον Νοέμβριο του 2010 η ΕΛΣΤΑΤ, δεχόμενη πιέσεις από την Eurostat, εμφάνισε το έλλειμμα του 2009 στο 15,4% από 12- 13% που ήταν, με στόχο να ληφθούν επιπλέον δυσμενέστερα οικονομικά μέτρα. Η κ. Γεωργαντά υποστηρίζει ότι η διόγκωση έγινε με την ταξινόμηση στη Γενική Κυβέρνηση των ΔΕΚΟ, χωρίς, όπως λέει, να έχουν προηγηθεί, όπως εφαρμόζεται σε όλη την Ευρώπη, στατιστικές μετρήσεις.


Στο διαβιβαστικό του προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο κ. Πεπόνης αναφέρει ότι «από το σύνολο του συλλεγέντος αποδεικτικού υλικού (μάρτυρες και έγγραφα) και ιδίως από μαρτυρικές καταθέσεις, προέκυψαν στοιχεία σχέσιν έχοντα με αξιόποινες πράξεις του νόμου περί ευθύνης υπουργών και πρόσωπα κατέχοντα συγκεκριμένες θέσεις στην κυβέρνηση της Ελλάδας».


Ο κ. Πεπόνης υποστηρίζει ότι σε πολλές από τις καταθέσεις που έλαβε «ρητώς γίνεται λόγος για διόγκωση και αυθαίρετο προσδιορισμό του δημοσίου ελλείμματος του 2009 αφενός και ύπαρξη συναφώς και αφετέρου ευθυνών του τότε πρωθυπουργού, μελών της τότε κυβέρνησης και των τότε αρμόδιων υπουργών Οικονομικών».

«Έχουμε μία νέα κατοχή από τους Γερμανούς. Θεωρούσα τον κ. Παπακωνσταντίνου αδιάφθορο και έντιμο, αλλά γονάτισε στις απαιτήσεις των Γερμανών. Δυστυχώς, και ο κ. Βενιζέλος δείχνει να υποκύπτει», είχε δηλώσει η κ. Γεωργαντά.


Η κ. Γεωργαντά απέδωσε αυτήν την απόφαση στην πίεση που ασκήθηκε από τη Eurostat στην ελληνική κυβέρνηση, στη συνεννόηση ανάμεσα στον Γ. Παπακωνσταντίνου και στον πρόεδρο της ΕΛΣΤΑΤ, κ. Α. Γεωργίου, με τον οποίο τα μέλη της επιτροπής δεν είχαν καθόλου καλές σχέσεις, αφού, όπως είπε η κ. Γεωργαντά, «μας είχε απαγορέψει να μιλάμε ακόμη και στους υπαλλήλους»...

Το διαβιβαστικό του κ. Πεπόνη, μαζί με την ογκωδέστατη δικογραφία, χρεώθηκε στον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, προϊστάμενο των οικονομικών εισαγγελέων Νίκο Παντελή, ο οποίος είναι και ο αρμόδιος για τη διαδικασία αποστολής της δικογραφίας στη Βουλή.

πηγή

Announcing Your Film Festival


Δολοφονήθηκαν 200,000,000 κορίτσια!


Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

GREECE. ONE OF THE GREATEST BRANDS THAT'S NEVER BEEN BRANDED.



[Μετάφραση απ τα Αγγλικά]

Ο κ. Λαμπρινόπουλος πολύ εύστοχα ρώτησε ‘είναι Rebranding Greece (Ελλάδα) ή μήπως Rebranding Greeks (Έλληνες);’ ... τα είπε όλα. Και προσέθεσε πως το brand αποτελείται από άτομα. Δεν πουλάμε ένα σωληνάριο οδοντόκρεμας. Παρεμπιπτόντως, θα αναφερθώ σε αναψυκτικά και υπολογιστές και ίσως ακόμα σε οδοντόκρεμες κατά την ομιλία μου σήμερα – αυτό δεν σημαίνει πως πιστεύω πως χώρες μπορούν να συγκριθούν με τέτοια πράγματα, αλλά αντιθέτως πιστεύω πως μπορούμε να επωφεληθούμε απ μεγάλα μαθήματα που μας δίνουν οι αρχές branding οι οποίες εφαρμόζονται στα προϊόντα αυτά και να τα χρησιμοποιήσουμε για το branding του Έθνους.

Πριν ξεκινήσω τις διαφάνειες, θα ήθελα να πω μόνο το εξής: Πώς τούτο είναι το πιο επίκαιρο συνέδριο που θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ, ζήσαμε μια ξέφρενη διαδρομή με σκαμπανεβάσματα το τελευταίο δεκαπενθήμερο, εντελώς απίστευτο, και το να βρισκόμαστε σήμερα εδώ να μιλήσουμε για την εικόνα μας, είναι μια χρονικά άψογη συγκυρία... διότι μπορεί να πρόκειται για οικονομική κρίση αλλά η διέξοδος βρίσκεται στο να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε την κρίση της εικόνας μας, της υπόληψής μας, την κρίση στο πως νιώθουμε για τους εαυτούς μας σαν Έλληνες. Αυτό πρέπει να διαχειριστούμε. 

Είδα κάποιους ενδιαφέροντες αριθμούς χθες και σας υπόσχομαι πως θα υπάρξουν μόνο δύο πίνακες στην παρουσίαση αυτή. Έχουμε όλοι συνηθίσει να βλέπουμε στοιχεία όπως αυτά εδώ που λένε πως έχουμε το υψηλότερο δημόσιο έλλειμμα παγκόσμια –παρεμπιπτόντως, τα στοιχεία αυτά αφορούν το 2010– και μας ακολουθούν η Ιταλία, το Βέλγιο, η Ιρλανδία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ουγγαρία,  κτλ –η Γαλλία βρίσκεται στην έβδομη θέση... όλοι έχουμε δει τους αριθμούς αυτούς. Αλλά αυτό που είδα χθες ήταν αρκετά αξιοπρόσεκτο. Αυτός εδώ είναι ένας πίνακας πιστωτικού ρίσκου που εξέδωσε η UBS (Union des Banques Suisses) και αυτές είναι οι δεκαεννέα χώρες που θεωρούνται πιο πιθανές να αθετήσουν την πληρωμή των χρεών τους. Και αντί να εστιάζει μόνο στο Δημόσιο χρέος –όπως συνηθίζεται μέχρι τώρα– λαμβάνει υπόψη την αναλογία πίστωσης προς το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν, με άλλα λόγια το σωρευτικό πιστωτικό υπόλοιπο μιας κοινωνίας, την αναλογία δανείων και καταθέσεων στο τραπεζικό σύστημα, συν το Δημόσιο χρέος, για να διαμορφωθεί ένας δείκτης πιστωτικού κινδύνου. Υπενθυμίζω πως μιλάμε για την UBS! Στην πρώτη θέση, η Ιρλανδία, στην δεύτερη η Πορτογαλία, στην τρίτη η Ισπανία, στην τέταρτη η Ελλάδα, στην πέμπτη κυρίες και κύριοι, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ουγγαρία, η Δανία –η Δανία έχει μια αξιοσημείωτη σχέση δανείων και καταθέσεων της τάξης του 346%... Και ο κατάλογος συνεχίζεται με Γαλλία, Βέλγιο, Σουηδία, Κάτω Χώρες, Βουλγαρία, κτλ. Η Ιταλία, παρεμπιπτόντως, κατέχει την 14η θέση. 

Είναι ξεκάθαρο πως η κρίση αυτή ξεπερνάει κατά πολύ τα Ελληνικά σύνορα. Όμως, εμείς γίναμε το «παιδί της αφίσας». Γίναμε τα «κακά παιδιά». Και –συμφωνώ με τον κ.Λαμπρινόπουλο– ευθυνόμαστε εμείς γι αυτό. Και το λέω συνέχεια: ΕΜΕΙΣ ευθυνόμαστε. 

BRAND ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ

Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Αυτό είναι όλο. Τα πάντα είναι ένα brand (μάρκα)... είτε το αντιλαμβανόμαστε είτε όχι, ο καθένας από μας έχει το brand του. 
Πολύ διαφορετική έννοια από το brand, έχει το branding. Γιατί 

ΤΟ BRANDING ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΤΟΥ BRAND 

Με άλλα λόγια είναι η διαδικασία της διαχείρισης του τι σκέφτονται οι άλλοι για σένα.
Πολύ διαφορετικό.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ BRANDS ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟΥ ΕΓΙΝΕ BRANDING

Δαπανήσαμε εκατομμύρια όλα αυτά τα χρόνια για να προάγουμε τον τουρισμό, αλλά δεν κάναμε branding της Ελλάδας, δεν διαχειριστήκαμε το τι σκέφτονται οι άλλοι για μας.

Να μια δήλωση του Valery Giscard d’Estaing, την οποία εξέφρασε πέρσι, νομίζω τον περασμένο Μάιο. Είπε: «Η Ευρώπη χωρίς την Ελλάδα, είναι σαν ένα παιδί χωρίς πιστοποιητικό γέννησης». Παρεμπιπτόντως, ακριβώς αυτό συναισθάνεται κατά βάθος η Ευρώπη. Όλος ο κόσμος το γνωρίζει. 

Λίγες εβδομάδες αργότερα, το περιοδικό Focus κυκλοφορεί με αυτό το εξώφυλλο που λέει «Απατεώνες Στην Ευρώ-οικογένεια». 

Ακριβώς η ίδια εικόνα που είδατε στην προηγούμενη διαφάνεια, μόνο που τώρα η χειρονομία είναι άλλη. Δύο παρατηρήσεις σχετικά με αυτό: πρώτον, τώρα είμαστε «απατεώνες» και, δεύτερον, τώρα είμαστε η «ευρώ-οικογένεια», όχι πια η μητέρα – η ευρώ-οικογένεια. Υποβιβαστήκαμε. 

Κι ύστερα έχω την εκπληκτική αυτή εικόνα, απ την περασμένη εβδομάδα. Παρατηρήστε την γλώσσα του σώματος. 

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Και αυτή ήταν μια δήλωση του Γάλλου υπουργού Ευρωπαϊκών Υποθέσεων. Αυτή είναι μεγάλη μετατόπιση. Τεράστια μετατόπιση! 

Αυτό λοιπόν που πρέπει να αναρωτηθούμε είναι πως θα μετακινηθούμε από αυτό που ήμασταν, σε αυτό που γίναμε και ξανά σε αυτό που ήμασταν. Μπορούμε να το κάνουμε;

ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ

ΚΑΙ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ 

Σας είπα νωρίτερα πως θα αναφερθώ σε κάποια καταναλωτικά προϊόντα. Πρόθεση μου δεν είναι να θέσω πως μπορούμε να μιλάμε για τους εαυτούς μας σαν να ήμασταν υπολογιστές, αλλά το branding εμπεριέχει έννοιες  ψυχολογίας, κοινωνιολογίας, ανθρωπολογίας και σε όλα αυτά τα θέματα μπορούμε να διδαχθούμε απ τις μεγάλες μάρκες. 

Είχα την καλή τύχη να εργαστώ πάνω σε μερικές απ τις σπουδαιότερες μάρκες του κόσμου, μία απ τις οποίες ήταν η Apple Computer. Ήμουν μέλος της ομάδας που σχεδίασε την επαναφορά της Apple Computer το 1997, και εκείνη την εποχή η Apple ήταν σχεδόν χρεοκοπημένη. Ήταν ασήμαντοι. Τα μηχανήματά τους ήταν ακριβά, αργά και κανείς δεν έβλεπε ούτε καν λόγο να σκεφτεί την Apple. Η μετοχή τους κινείτο στα 5 δολάρια στο χρηματιστήριο. Σήμερα είναι η 2η σε αξία εταιρία, παγκόσμια. Χρειάστηκαν 14 χρόνια. 

(Apple advert)

“Χαιρετίζουμε τους τρελούς. Τους απροσάρμοστους. Τους επαναστάτες. Τους ταραχοποιούς. Τους κυλινδρικούς πασσάλους σε τετράγωνες οπές. Εκείνους που βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά. Δεν αγαπούν τους κανόνες και δεν σέβονται το καθεστώς. Μπορείς να επαναλάβεις τα λεγόμενά τους, να διαφωνήσεις μαζί τους, να τους δοξάσεις ή να τους δαιμονοποιήσεις. Αλλά δεν μπορείς να τους αγνοήσεις. Επειδή αλλάζουν τα πράγματα. Ωθούν το ανθρώπινο γένος μπροστά. Ενώ κάποιοι τους βλέπουν σαν τρελούς, εμείς βλέπουμε ιδιοφυΐες. Επειδή όσοι είναι αρκετά τρελοί ώστε να πιστεύουν πως μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο... είναι εκείνοι που το κατορθώνουν.”

Ας είμαστε τρελοί! 

Ο Steve Jobs ήταν ο καλύτερος πελάτης με τον οποίο συνεργάστηκα, πέθανε πριν λίγες εβδομάδες... αναπαύσου εν ειρήνη, ιδιοφυΐα. 

Πως το κάναμε αυτό; 
Βουτήξαμε βαθειά στο DNA της Apple για να ζωντανέψουμε την φλόγα, να δημιουργήσουμε πίστη. Μιλήσαμε για το «γιατί». Άλλωστε, εκείνη την εποχή δεν υπήρχε «τι». Δεν υπήρχε iMac. Δεν υπήρχε iPhone. Υπήρχαν μόνο αργοί, γκρίζοι υπολογιστές, που ήταν ακριβοί. Αυτό ήταν όλο. Αλλά εμπνευστήκαμε την διαφήμιση που μόλις είδατε. Το «πως» και το «τι» ήρθαν αργότερα, με την μορφή των iMac, iPod, iTunes, iPhone και iPad. Και η εταιρία έγινε η 2η πολυτιμότερη του κόσμου. Αλλά όλα ξεκίνησαν απ το «γιατί». Και το «γιατί» έχει να κάνει με τους «τρελούς».

Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟ DNA ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΕΘΝΟΣ ΣΤΗ ΓΗ

Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ, Η ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ

ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΕΧΕΙ 

ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΤΟ ΕΚΦΡΑΣΕΙ 

ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΤΟ ΕΜΠΝΕΥΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΜΠΝΕΥΣΤΕΙ ΑΠ ΑΥΤΟ

Και όπως λέει ο κ. Λαμπρινόπουλος, θα έπρεπε να λέμε ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ. 

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΜΠΝΕΥΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΜΠΝΕΥΣΤΟΥΝ ΑΠ ΑΥΤΟ.

Να μερικές εικόνες απ την πανέμορφη αυτή χώρα... Έχουμε πολλές τέτοιες ωραίες παραλίες. Τις «πουλάμε» πολύ καλά. Στις τουριστικές μας καμπάνιες. Έχουμε απίστευτα μνημεία, και τα «πουλάμε» και αυτά πολύ καλά. Και πάνω απ όλα αυτά, υπάρχει μια εικόνα της Ελλάδας που γεννήθηκε την δεκαετία του ’60. Ο Ζορμπάς. 

Ο Ζορμπάς είναι πρόβλημα. Είναι ο Διόνυσος. Και οι Γερμανοί είναι πολύ πιο Απολλώνιοι απ ότι εμείς και έχουν πρόβλημα σήμερα με τον Διόνυσο. Γιατί ο τύπος που αγαπούν, ο Γιάννης, ο Δημήτρης, ο Αλέξης, όποιο κι αν είναι το όνομά του, που τον γνώρισαν σε κάποιο Ελληνικό νησί, που ίσως τους χρέωσε υπερβολικά για έναν καφέ, γίνεται ξαφνικά κλέφτης και είναι και τεμπέλης. Πρέπει να «παρκάρουμε» τον Ζορμπά, να τον βάλουμε στο πλάι. Όχι να τον ξεφορτωθούμε, είναι μέρος της χαράς μας για την ζωή, πρέπει να τον παραμερίσουμε, έχει πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Έχει θέμα. Πρέπει να γίνουμε λίγο πιο Απολλώνιοι.

Αυτή είναι η εικόνα που η Ελλάδα παρουσιάζει στον κόσμο. Αυτό είναι το λογότυπο της Ελλάδας, το οποίο –σημειώστε– έχουμε αλλάξει 14 φορές απ το 1990. Αυτό με τρελαίνει! 14 φορές αλλάξαμε λογότυπο. 16 φορές αλλάξαμε την καμπάνια μας! Και απορώ: Γιατί πρέπει να την αλλάζουμε κάθε χρόνο; Νομίζω πως όλοι υποπτευόμαστε ποιά μπορεί να είναι η απάντηση και αυτό πρέπει να σταματήσει. Δεν «χτίζονται» brands με αυτόν τον τρόπο. Η Apple ποτέ δεν άλλαξε το λογότυπό της, ούτε και η Coca Cola. Ποτέ!

Αυτό το λογότυπο –και δεν ξέρω αν το γνωρίζετε– αυτοί οι 9 κύκλοι συμβολίζουν τις 9 στρατηγικές του ΕΟΤ: Συνέδρια, αγροτουρισμός, αρχαιολογία, παραλίες... Ποιόν ενδιαφέρει; Απαντούν αυτά στην ζήτηση του καταναλωτή; Δηλαδή, τι συλλογισμός είναι αυτός; Όποιος το σχεδίασε αυτό θα έπρεπε να τουφεκιστεί, από εκείνον που το ενέκρινε και μετά να τους θάψουμε και τους δύο –είναι γελοίο! Σοβαρά, τώρα... Ας προσγειωθούμε.

Και όσο έμεις κάνουμε αυτά, ας δούμε τι κάνουν οι φίλοι μας. 

Ισταμπούλ -- Με μία εικόνα που σε «ρουφάει» και αρχίζει να σου αφηγείται μια ιστορία, που σου λέει «μια φορά κι έναν καιρό» και σε κάνει να θες να μπεις μέσα και να την ανακαλύψεις. Και λέει «Εμπνεύσεις της ‘Ισταμπούλ» --  τέλεια δουλειά!

Να και κάτι ακόμα που κάνουν οι φίλοι μας: Σε κάθε διαφημιστική τους ενέργεια, σε όλα τα μέσα, στην τηλεόραση, θα δείτε αυτή την εικόνα., απ την Αγιά Σοφιά. Γιατί; Θυμηθείτε αυτό που σας είπα προηγουμένως –είμαστε η καρδιά και η ψυχή της Μεσογείου. Οι φίλοι μας παίρνουν ένα μέρος αυτής της κληρονομιάς, της κληρονομιάς μας.

Κροατία –ιδιοφυές! – Η Μεσόγειος όπως κάποτε ήταν. 

Τι σημαίνει αυτό; 
Η Ελλάδα όπως κάποτε ήταν. Αυτό σημαίνει. Αυτό ακριβώς σημαίνει.

Το αποτέλεσμα αυτών;

Υπόψιν: αν τέτοιου είδους πίνακες εμφανιζόντουσαν στην Microsoft, την Coca Cola, την Apple ή οποιαδήποτε άλλη εταιρία, αν ήμασταν εταιρία, ο υπεύθυνος θα απολυόταν. Η αγορά διπλασιάστηκε και το μερίδιό μας έπεσε στο μισό. Είναι αυτό επιτυχία; Η Τουρκία τώρα έχει το 53% των 51 εκατομμυρίων τουριστών το 2010 ενώ είχαμε το 50% 25 εκατομμυρίων το 2000. Είναι επιτυχία αυτή; Αυτή είναι αποτυχία. Ολκής.

Είναι καιρός για ρύθμιση και επανεκκίνηση.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ BRAND; ΜΠΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΘΝΟΣ, ΩΣ BRAND;

BRAND ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΝΤΥΠΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΖΕΙ ΜΕΣ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Αυτό είναι brand. Τίποτα περισσότερο.

ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ, ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΟΥ, ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΟΛΩΝ 


Ο,ΤΙ ΠΕΙΣ
Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΠΕΙΣ
Ο,ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ
Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ
Ο,ΤΙ ΣΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΣΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
ΟΛΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΚΑΤΙ

Και θα ήθελα οι κύριοι Σαμαράς και Παπανδρέου να το αντιλαμβανόντουσαν αυτό. Δεν μπορείς να έχεις δύο παιδάκια να τσακώνονται μπροστά στα μάτια του κόσμου. Αυτό κάτι επικοινωνεί, στέλνει μηνύματα, δημιουργεί εντυπώσεις, και αν δημιουργεί εντυπώσεις, τότε οικοδομεί ένα brand –πολύ απλά πράγματα. Είναι εύκολο. Δεν είναι δύσκολο.

ΤΟ BRANDING ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΝΤΥΠΩΣΕΩΝ

Άλλο παιχνίδι. 

ΤΑ ΔΥΝΑΤΑ BRANDS ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΔΥΝΑΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ ΚΑΘΕ BRAND, ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΤΟΥ

Αν σας δείξω αυτή την εικόνα, τι σκέφτεστε; Διψάει κανείς; 
[απ το ακροατήριο: «Μπύρα;»] 
Μπύρα σε κόκκινο κουτάκι; 
[απ το ακροατήριο: «Coca Cola»] 
Coca Cola. 
Ποιά είναι η Coca Cola των τσιγάρων;
[απ το ακροατήριο: «Marlboro»]
Πως είπατε; Marlboro
Ποιά είναι τα Marlboro της βότκας; Ποιός είπε Smirnoff; Ποιός λέει Absolut? Σηκώστε χέρια. Εγώ θα  πω Absolut.
Η Absolut των αθλητικών παπουτσιών;
[απ το ακροατήριο: «Nike»]
Εδώ συμφωνούμε – Nike
Τα Nike των coffee shops? Starbucks?
Τα Starbucks των μικρών αυτοκινήτων πόλης;
[απ το ακροατήριο: «Smart»]
Το Smart της μπύρας;
[απ το ακροατήριο: «Bud»]
Bud?! Heineken.
Η Heineken των υπολογιστών...
Apple – συμφωνούμε; Ωραία!
Ποιά είναι η Apple της Μεσογείου; 
[απ το ακροατήριο: βαβούρα, δειλά ακούγεται «Ελλάδα»]
Μπορώ να σας ακούσω, παρακαλώ;
[απ το ακροατήριο: «Η Ελλάδα!»]
Ευχαριστώ!
ΕΛΛΑΔΑ

[χειροκρότημα απ το ακροατήριο]

ΧΑΟΣ

Λυπάμαι που σας απογοητεύω, αλλά δεν το λέω εγώ αυτό. Αυτό είναι εξώφυλλο της Libération την περασμένη εβδομάδα. Εξώφυλλο της Libération! Μια απ τις ευρύτερης κυκλοφορίας εφημερίδες της Γαλλίας επέλεξε αυτό το εξώφυλλο, με ελληνικούς χαρακτήρες. Αλλά, ναι, αυτή είναι η Ελλάδα, διάολε! Ας το διορθώσουμε.

GOOGLE

Google. To Google είναι στις ζωές όλων μας και θα το χρησιμοποιήσω σαν αυτοσχέδιο βαρόμετρο brand. Επειδή οι άνθρωποι πάνε στο Google και αναζητούν πράγματα οπότε ας δούμε τι αποτελέσματα δίνει όταν αναζητούμε με κάποιες λέξεις...

Ακρόπολη: 17,6 εκατομμύρια λήμματα σε 0,24 δευτερόλεπτα  -εκπληκτικό!
Αρχαία Ελλάδα: 15,7 εκατομμύρια λήμματα
Μύκονος: 3,35 εκατομμύρια λήμματα σε 0,19 δευτερόλεπτα  
Ζορμπάς: 29,9 εκατομμύρια 
Ελλάδα κρίση: 62,1 
Ελλάδα διαφθορά: 24,4 
Ελλάδα ταραχές: 9,7

Αυτή είναι η εικόνα μας.

Δεν είναι επιστημονική έρευνα, αλλά είναι μια αρκετά καλή ένδειξη, μπορώ να πω.

Αυτό είναι. Αυτό είναι στα κεφάλια των ανθρώπων.

Και αυτές είναι οι εικόνες που το συνοδεύουν –δεν είναι καλό, σας το λέω. Στο Vanity Fair, δεν ξέρω ποιός από σας το διάβασε, είναι απίστευτο. Απίστευτο! Αφορά στο Βατοπαίδι και τα σκάνδαλα...
Έτσι «πουλάμε» τουρισμό: Μπροστά σε ένα υπέροχο φόντο «Ενοικιάζεται ωραίο δωμάτιο – καλή τιμή», «[ανορθόγραφο] σπέσιαλ φραπέ – μόνο 8 ευρώ»... σπέσιαλ, με πάγο, πολύ καλό! Πρόβλημα.

ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ «ΠΟΥΛΑΜΕ» ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΙ ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

Πρέπει να μάθουμε να το κάνουμε αυτό. Είναι ανάγκη. Πρέπει να διαχειριστούμε την εικόνα μας και να βγούμε απ αυτή την κρίση. Πρέπει 

ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΟ ΝΟΗΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ

Δεν είναι εύκολο, αλλά πρέπει να το κάνουμε.

Πρέπει να δημιουργήσουμε διαφορετικές κουκίδες, και άπαξ τις δημιουργήσουμε, πρέπει

ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΟΥΚΙΔΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΙΣΧΥΡΗ, ΕΜΨΥΧΩΤΙΚΗ, ΣΥΝΔΕΤΙΚΗ, ΣΥΝΕΠΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΛΩΤΙΚΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΣΥΜΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ ΕΙΚΟΝΑ

Πρέπει να το κάνουμε! Αυτό είναι το branding: να συνδέεις τις κουκίδες.

Πρέπει να έχουμε όλες εκείνες τις σκέψεις που έχουν 11 εκατομμύρια άνθρωποι, που έχουν 11 εκατομμύρια Έλληνες, σχετικά με το

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ
ΠΟΥ ΠΑΜΕ
ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ
ΠΩΣ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ

Και όλα αυτά πρέπει να είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, ώστε να γίνουμε 11 εκατομμύρια άνθρωποι σε κοινότητα αντί 11 εκατομμύρια άτομα που το καθένα τραβάει προς άλλη κατεύθυνση. Ενώ γνωρίζουμε πως είναι χαρακτηριστικό της κοινωνίας μας αυτό. Χρειαζόμαστε μια

ΚΟΙΝΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ BRAND

Πρέπει να λέμε την ίδια ιστορία, ο ένας στον άλλον και στα παιδιά μας, ώστε όλοι να το «πιάνουμε». Την ίδια ιστορία.

Άλλωστε, αρχίσαμε να λέμε ιστορίες πριν αρκετά χρόνια. 

Το 1986 υπήρξε μια εξαιρετική καμπάνια «Επιστρέφω σπίτι, στην Ελλάδα» με ξένους, όπως για παράδειγμα ο Πήτερ Ούστινοφ, που έλεγε  «οι γονείς μου ήρθαν απ την Ουκρανία, μετανάστευσαν στις ΗΠΑ... Επιστρέφω σπίτι μου --- στην Ελλάδα.»

Υπάρχει αφήγηση. Το «πιάνω»!

Ο Τζωρτζ Λόις, παρεμπιπτόντως είναι ένας ελληνοαμερικανός, θρύλος του κόσμου της διαφήμισης.

Εγώ ο ίδιος εργάστηκα σε κάποια απ αυτά. 1991, 1993 «Εκλεκτή των Θεών» και η αγαπημένη μου ατάκα, που εγώ έγραψα, είναι  στο κάτω μέρος: «Δόξα τω Θεώ, άφησε το φως αναμμένο»

Ας μην σβήσουμε το φως! Μην το σβήσουμε...
Η καλύτερη αφήγηση όλων, και σας είδα να χαμογελάτε όταν είδατε τις εικόνες στο βίντεο, ήταν το Αθήνα 2004. Ήταν ιδιοφυές! Συνέδεε το παρελθόν με το παρόν, με το μέλλον, έδινε όραμα, έδινε στην Ελλάδα έναν ρόλο στον σύγχρονο κόσμο –Νιώθαμε όμορφα! Και τι κάναμε; Πήγαμε και μετατρέψαμε το IBC (International Broadcast Centre) σε εμπορικό κέντρο... Είχαμε το καλύτερο κέντρο μεταδόσεων στον κόσμο και το κάναμε εμπορικό κέντρο ώστε ο κόσμος να μπορεί να χρεοκοπεί αγοράζοντας Gucci. Τρέλα!... Τώρα:

ΟΣΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΕΘΝΟΣ (ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ)

καθορίζει 

ΟΣΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ (ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΑΥΤΟ)

Είναι σαν ένα παγόβουνο. Βλέπουμε το πάνω μέρος, αλλά η όψη του καθορίζεται από αυτό που βρίσκεται κάτω απ την επιφάνεια του νερού, και σε αυτό το κάτω μέρος βρίσκονται οι Έλληνες, όπως σωστά παρατήρησε ο κ. Λαμπρινόπουλος.

Και αυτά τα πράγματα είναι αλληλένδετα. Αν εγώ πιστεύω πως είμαι χαζός, νιώθω χαζός. Αν εγώ νομίζω ότι ο κόσμος πιστεύει πως είμαι απατεώνας, κάπως αποδέχομαι τον ρόλο του απατεώνα. Είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Η πραγματική δουλειά συντελείται υποβρύχια. Διότι, υπενθυμίζω:

ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΚΑΤΙ

Σπούδασα Οικονομικά –τι άλλο, αφού το όνομά μου είναι Οικονομίδης; Αλλά έμαθα πως η Κοινωνική Ψυχολογία είναι εκείνη που παρακινεί την ανθρώπινη συμπεριφορά. Τα Οικονομικά δεν είναι παρά μόνο το σκορ. Επομένως λέω 

ΑΣ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ 

ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΑ, ΚΑΝΟΥΝ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

Πρέπει να νιώσουμε σπουδαία.

Πρέπει να μιλήσουμε 

ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΣΤΗΝ ΔΙΑΣΠΟΡΑ
ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΕΛΛΗΝΕΣ –έχουμε πολλούς φίλους στον κόσμο
Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ ΟΔΟΥΣ
Οπωσδήποτε πρέπει να μιλήσουμε στα
ΜΜΕ
Και να κινητοποιήσουμε τους 
ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ 
Του ταξιδιωτικού προϊόντος, του επενδυτικού προϊόντος, του προϊόντος «έλα να ζήσεις στην Ελλάδα», του κάθε προϊόντος

Πρέπει να συνεργαστούμε με αυτούς τους ανθρώπους για να βγάλουμε την σωστή εικόνα προς τα έξω, επάνω απ την επιφάνεια του νερού.

ΤΟ BRAND ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ –δεν είμαστε οδοντόκρεμα
Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ BRAND

Εμφανίζονται νέα πρότυπα στον κόσμο, νέα μοντέλα. Το branding δεν είναι πλέον ο ρόλος του Υπουργού Πολιτισμού στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Είναι μια συνεργία Ιδιωτικού και Δημοσίου, συνήθως υπό την αρχηγία του Ιδιωτικού Τομέα.
Έχει εταιρική συμμετοχή. Έχει κοινοτική εμπλοκή, είναι ΠΑΡΕΑ – δεν υπάρχει ο Ένας που θα σώσει τον κόσμο. Δεν λειτουργεί έτσι.

Να σας δώσω μερικά παραδείγματα, υπάρχει και brand licensing επίσης. 

Πραγματοποίησα μια καμπάνια για τις Σεϋχέλλες η οποία υλοποιήθηκε μέσω μιας σύμπραξης Ιδιωτικού-Δημοσίου. Η κυβερνητική γραφειοκρατία δεν μπορεί να επιτρέψει τέτοιες δουλειές να βγουν προς τα έξω, εμπεριέχουν υπερβολικό ρίσκο.

discoveramerica.com – οι ΗΠΑ στράφηκαν και εκείνες σε μια συνεργασία Ιδιωτικού και Δημοσίου. Αυτή είναι η ιστοσελίδα τους: «Καλώς ορίσατε στο Brand USA, ένας συνεταιρισμός Ιδιωτικού και Δημοσίου με σκοπό να δημιουργηθεί αυξημένη τουριστική κίνηση προς τις ΗΠΑ». 

Οι μέρες του ΕΟΤ και των συναφών οργανισμών έχουν περάσει – δεν λειτουργούν.

Καναδάς. Ο Καναδάς επιστρατεύει τις δυνάμεις μεμονωμένων ιδιωτικών επιχειρήσεων. Δείτε το βίντεο.

Πολύ θα μου άρεσε να έβλεπα τις μεγαλύτερές μας μάρκες να παράγουν τέτοιου είδους πράγματα. «Είμαι Έλληνας!» 
Όλοι μας είμαστε. Είμαστε όλοι Έλληνες.

Μια απ τις πιο αξιοθαύμαστες δουλειές, βγήκε απ την Ινδία. Η Ινδία συμπεριλαμβάνει τους πάντες στην καμπάνια της. Αυτή είναι μια ιστοσελίδα, η οποία περιέχει διαγωνισμούς, σχολικούς διαγωνισμούς, διαγωνισμούς για σχεδιαστές, και όλων των ειδών τα πράγματα: ΠΑΡΕΑ.

Και να κάτι πάνω στο οποίο δουλεύω τώρα, για λογαριασμό των φίλων μας στην Κύπρο. Κάνω rebranding της Λεμεσού και το κάνω μέσω facebook. Facebook! Με την συμμετοχή όλης της πόλης – έτσι  θα έπρεπε να είναι.

Επιστρέφω στον Steve Jobs. Είπε:
«ΤΟ ΑΠΛΟ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟ ΑΠ ΤΟ ΠΕΡΙΠΛΟΚΟ.
ΘΕΛΕΙ ΣΚΛΗΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΣΟΥ 
ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΛΗ»

Η μεγαλύτερή μου δυσκολία σαν άνθρωπος του branding είναι πως όλοι μου οι πελάτες, επειδή το τελικό αποτέλεσμα δείχνει απλό, νομίζουν πως μπορούν να το κάνουν μόνοι τους. Μα δεν είναι έτσι! Είναι δύσκολο να είσαι απλός. Είναι δύσκολο!

ΝΙΚΕ - ΑΠΛΑ ΚΑΝ΄ΤΟ.

Αυτό είναι το δυσκολότερο πράγμα στον κόσμο.

Και κάτι ακόμα: αν πληρώνεις φιστίκια, παίρνεις μαϊμούδες. Δηλαδή ότι πληρώνεις, παίρνεις. Έχω την αίσθηση πως στην χώρα μας τείνουμε να πληρώνουμε φιστίκια με αποτέλεσμα να κάνουν τις δουλειές μας μαϊμούδες. Ευχαριστώ. Χρειαζόμαστε τους καλύτερους, είναι δύσκολη δουλειά.

Κλείνοντας: ζούμε καθοριστικές στιγμές στην Ιστορία μας. Δεν έχω απολύτως καμία αμφιβολία γι αυτό. Αυτές είναι καθοριστικές στιγμές. Το μέλλον μας βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα χέρια μας. Πολύ σημαντικοί καιροί. Και πραγματικά πιστεύω πως η εικόνα μας είναι η διέξοδός μας. Είναι μέρος της διεξόδου. Πρέπει να νιώσουμε καλά για τους εαυτούς μας για να κάνουμε καλά πράγματα. Κι ας μην ξεχάσουμε κάτι ακόμα: Είναι μια μικρή στιγμή, μέσα σε μια μακρά και ένδοξη Ιστορία. Είναι ένα τόσο δα σημείο, αυτό είναι όλο! Η Ιστορία θα την αναπολεί και θα γελάει. Ξέρω πως δεν είναι αστείο τώρα. Αλλά θα είναι αστείο αργότερα. Ας το κάνουμε να φανεί αστείο, σε κάποιο σημείο. Το μέλλον μας είναι στα χέρια μας. Επειδή

ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ
ΚΑΙ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ

Θέλω να σας διαβάσω ένα απόσπασμα απ το μπλογκ μου:

«Η Ελλάδα είναι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Αλλά δεν είμαστε ένα χρεοκοπημένο έθνος. Είμαστε Έλληνες. Άνθρωποι με την δύναμη να οραματιστούμε. Άνθρωποι με την ευφυΐα να μετατρέψουμε το όραμα σε πραγματικότητα. Οραματιστήκαμε την Δημοκρατία. Οραματιστήκαμε την Ακρόπολη. Τώρα είναι καιρός να οραματιστούμε το Μέλλον.»

Σας ευχαριστώ.